Pentru vanzatorii cu amanuntul, vanzarile sunt arta convingerii. Desi exista multi factori care influenteaza modul in care consumatorii aleg ceea ce cumpara. Cu toate acestea, o mare parte este decisa de catre indicii vizuale, culoarea fiind cea mai puternica si mai convingatoare.
Cand se comercializeaza produse noi este esential sa se ia in considerare ca consumatorii pun aspectul vizual si culoarea pe un loc superior altor factori atunci cand cumpara. 85% din cumparatorii pun culoarea ca fiind motiv principal in deciderea achizitiei unui anumit produs. Culoare creste recunoasterea brandului cu 80%.
Recunoasterea brandului este legata direct de increderea consumatorilor. Culoarea este una dintre metodele cele mai puternice de design. Cu toate acestea, nu este universala. Culori care atrag in America de Nord sunt diferite de cele care atrage in India sau Europa.
GALBEN Optimist si tineresc, adesea folosita pentru a atrage atentia cumparatorilor din vitrine.
ROSU Energie, creste rata batailor inimii, creeaza urgenta, des intalnita in lichidari de stocuri
ALBASTRU Creaza senzatia de siguranta si incredere. Folosita des la banci sau afaceri.
VERDE Asociata cu bogatia. Cea mai simpla culoare pentru ochi de procesat. Folosita pentru relaxare.
PORTOCALIU Agresiva, creeaza un apel la actiune: “Aboneaza-te, cumpara, sau vinde !”
ROZ Romantica si feminina, utilizata pentru a comercializa produse pentru femei sau fete tinere.
NEGRU Puternica si eleganta, utilizata pentru comercializarea produselor de lux.
VIOLET Se utilizeaza pentru a calma, adesea vazuta la produsele de frumusete sau anti-imbatranire.
Culoarea nu este singurul element care influenteaza comportamentul consumatorilor. Pentru cumparatorii online designul, cuvinte “Buzz” si comoditatea afecteaza nevoia lor de a cumpara. Pentru multi cumparatori online, navigarea deferctuoasa pe site si designul general slab sunt motivele pentru care aleg sa nu achizitioneze de la un anumit site Web.
Viteza, eficienta si comoditatea sunt unele din multe motivele pentru care cumparatorii se indreapta catre comerciantii cu amanuntul de internet. Avand un site web care ruleaza chiar si cu cinci secunde mai lent decat concurentii dumneavoastra ar putea insemna o mare pierdere economica.
Comerciantii cu amanuntul se bazeaza pe capacitatea cuvintelor pentru a evoca emotii in randul consumatorilor. Cuvintele corecte ar putea face diferenta pentru un consumator in a cumpara un articol identic de la un magazin de vanzare cu amanuntul fata de celalalt.